SERVICII OFERITE
CADASTRUL SI CARTEA FUNCIARA
Conform Legii
cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996 cu
modificarile si completarile ulterioare, cadastrul si cartea funciara formeaza
un sistem
unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica, de
importanta nationala, a tuturor imobilelor de pe intregul teritoriu al
Romaniei.
Cadastrul
realizeaza identificarea, masurarea, descrierea si inregistrarea imobilelor in
documentele cadastrale si reprezentarea acestora pe harti si planuri
cadastrale.
Cartea funciara cuprinde descrierea imobilelor si inscrierile referitoare la drepturile reale imobiliare, la drepturile personale, la actele, faptele sau la raporturile juridice care au legatura cu imobilele. Este un document public gestionat la nivelul ANCP-OCPI care cuprinde descrierea proprietatilor funciare, cu indicarea drepturilor reale imobiliare.
Orice imobil ce
se doreşte a fi vândut, donat sau pentru care se doreşte a se încheia orice
tranzacţie imobiliară prin notariat, trebuie să aibă documentaţie cadastrală şi
să fie înscris în cartea funciară (intabulat).
PRIMA ÎNSCRIERE ÎN CARTEA FUNCIARĂ A UNUI
IMOBIL
Prima înscriere a imobilelor în sistemul
integrat de cadastru şi carte funciară se realizează în baza:
a) înscrisului doveditor al actului sau
faptului juridic de dobândire sau constituire a dreptului real;
b) certificatului fiscal eliberat de primăria
în circumscripţia căreia se află imobilul respectiv;
c) documentaţiei cadastrale recepţionate, prin
care s-a atribuit număr cadastral imobilului;
d) dovezii plăţii tarifelor pentru recepţie şi
înscriere în cartea funciară, după caz.
Etapele parcurse în vederea întocmirii
documentaţiei cadastrale de primă înscriere a imobilelor în sistemul integrat
de cadastru şi carte funciară:
1.
Firma noastră vă va solicta spre analiză
documentele de proprietate ale imobilului.
În funcţie de de modul de dobândire, înscrierea în cartea funciară de
efectuează în baza înscrisului autentic notarial, a hotărârii judecătoreşti
rămase definitivă, a certificatului de moştenitor sau în baza unui alt act emis
de autorităţile administrative, în cazurile în care legea prevede aceasta.
2.
În urma analizei documentelor de
proprietate veţi primi o ofertă de preţ şi de timp pentru întocmirea
documentaţiei, împreună cu solicitarea şi a altor documente, dacă este cazul;
3.
Dacă oferta este agreată este
momentul pentru a stabili data în care se efectuează măsurătorile în teren;
4.
După efectuarea măsurătorilor şi obţinerea
tuturor documentelor solicitate se întocmeşte documentaţia cadastrală şi se
depune spre avizare la OCPI;
5.
Termenele oficiale de recepţie a
lucrărilor de către OCPI pot fi consultate aici: https://ocpib.ro/wp-content/uploads/2020/11/tarife-si-termene.pdf
6.
În urma recepţiei documentaţiei de
către OCPI, aceasta va fi livrată către beneficiar.
Pentru exemplificare vom detalia:
Ø cazul unui apartament amplasat într-un bloc de locuinţe construit în
anul 1980, achiziţionat prin credit:
a.
Contractul de vânzare-cumpărare/Contract
de construire – după caz;
b.
Proces-Verbal de
predare-primire-recepţie;
c.
Contract pentru plata în rate;
d.
Adeverinţă achitare integrală;
e.
Certificat de moştenitor – după caz;
f.
Certificat de atestare fiscală.
Ø Cazul unui teren liber de construcţii:
a.
Contractul de vânzare-cumpărare/Titlul
de proprietate/Sentinţă civilă/Ordinul prefectului/Contract de schimb/donaţie/ partaj
– după caz;
b.
Certificat de adresă – după caz;
c.
Certificat de atestare fiscală.
Ø Cazul unui teren pe care se află edificată o construcţie:
a.
Contractul de vânzare-cumpărare/Titlul
de proprietate/Sentinţă civilă/Ordinul prefectului/Contract de schimb/donaţie/ partaj
– după caz;
b.
Certificat de atestare eliberat de
autoritatea locală emitentă a autorizaţiei de construire, care să confirme că
edificarea construcţiilor s-a efectuat conform autorizaţiei de construire şi că
există proces- verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, precum şi a
celorlalte dispoziţii legale în materie şi a unei documentaţii cadastrale.
Construcţiile
realizate înainte de 1 august 2001, care este data intrării în vigoare a Legii
nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind
autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru
realizarea locuinţelor, se intabulează, în lipsa autorizaţiei de construire, în
baza certificatului de atestare fiscală prin care se atestă achitarea tuturor
obligaţiilor fiscale de plată datorate autorităţii administraţiei publice
locale în a cărei rază se află situată construcţia, precum şi a documentaţiei
cadastrale.
c.
Planurile vizate spre
neschimbare/Releveele pe fiecare etaj întocmite de persoana autorizată şi
semnate de primărie cu viza „Conform cu originalul” – după caz;
d.
Certificat de adresă – după caz;
e.
Certificat de atestare fiscală.
Documentele menţionate sunt cazuri generale,
pot exista particularităţi pentru fiecare proprietate în parte.
TOPOGRAFIE
Topografia este ramură a geodeziei care
se ocupă cu tehnica măsurătorilor și a calculelor pentru porțiuni restrânse din
suprafața Pământului și cu tehnica reprezentării grafice sau numerice a
acestora în plan orizontal, în scopul întocmirii de hărți și planuri.
Trasarea punctelor construcţiilor, a limitele de propriatate – este o operaţiune topografică prin care se materializează în teren poziţia punctelor de coordonate cunoscute.
Ridicări topografice:
-
întocmirea planurilor topografice cu reprezentarea grafică
convenţională a unei suprafeţe de teren mai restrânsă, ce reprezintă în mod
fidel forma geometrică şi dimensiunile elementelor de planimetrie, precum şi
relieful terenului;
- ridicările topografice sunt necesare pentru obţinere autorizaţie de construire, plan urbanistic de detaliu, plan urbanistic zonal, plan urbanistic general, certificat de urbanism.
Contact
+40721194048