Documentaţia cadastrală de actualizare informaţii tehnice este documentaţia prin care se realizează actualizarea oricăror informaţii textuale şi grafice ale imobilului înscris în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară şi poate fi realizată prin una sau mai multe operaţiuni de: înscriere/radiere construcţii, modificare limită de imobil, modificare suprafaţă, actualizare categorii de folosinţă/destinaţii, repoziţionare, descrierea dezmembrămintelor dreptului de proprietate pentru o parte din imobil şi actualizarea oricăror informaţii tehnice cu privire la imobil.
1.
Firma noastră vă va solicta spre analiză
documentele de proprietate ale imobilului şi documentaţia cadastrală.
2. În urma analizei documentelor solicitate
veţi primi o ofertă de preţ şi de timp pentru întocmirea documentaţiei, împreună
cu solicitarea şi a altor documente, dacă este cazul;
3.
Dacă oferta este agreată este
momentul pentru a stabili data în care se efectuează măsurătorile în teren;
4.
După efectuarea măsurătorilor şi obţinerea
tuturor documentelor solicitate se întocmeşte documentaţia cadastrală şi se
depune spre avizare la OCPI;
5.
Termenele oficiale de recepţie a
lucrărilor de către OCPI pot fi consultate aici: https://ocpib.ro/wp-content/uploads/2020/11/tarife-si-termene.pdf
6.
În urma soluţionării cererii de
actualizare informaţii tehnice de către OCPI, aceasta va fi livrată către
beneficiar.
Ø înscriere/radiere construcţii;
Documentaţia
cadastrală de înscriere a unei construcţii definitive pe un teren înscris în
cartea funciară conţine:
a.
certificatul fiscal eliberat de
primăria în circumscripţia căreia se află imobilul respectiv;
b. certificat de atestare eliberat de
autoritatea locală emitentă a autorizaţiei de construire, care să confirme că
edificarea construcţiilor s-a efectuat conform autorizaţiei de construire şi că
există proces - verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;
Construcţiile realizate înainte de 1 august 2001, care este
data intrării în vigoare a Legii nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi
unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, se intabulează, în lipsa
autorizaţiei de construire, în baza certificatului de atestare fiscală prin
care se atestă achitarea tuturor obligaţiilor fiscale de plată datorate
autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază se află situată
construcţia, precum şi a documentaţiei cadastrale.
c. copia planului de amplasament şi
delimitare a terenului înscris în cartea funciară pe care se edifică
construcţia definitivă sau se extinde o construcţie veche, în situaţia în care
imobilul nu este înscris în sistemul informatic de cadastru şi carte funciară;
Radierea din planul
cadastral şi din cartea funciară a unei construcţii existente pe un teren
înscris în cartea funciară se poate efectua, la cererea proprietarului, fără
documentaţie cadastrală, în baza actului administrativ specific, emis în
condiţiile legale.
Ø modificare limită;
Documentaţia cadastrală de
modificare a limitei/limitelor imobilului conţine:
a.
declaraţia autentică de voinţă
între părţi sau hotărârea judecătorească definitivă;
b. copiile planurilor de amplasament
şi delimitare ale imobilelor care sunt supuse modificării limitelor, în
situaţia în care imobilul nu este înscris în sistemul informatic de cadastru şi
carte funciară.
Ø modificare suprafaţă;
Documentaţia cadastrală de
modificare a suprafeţei imobilului se va întocmi în situaţia în care suprafaţa
imobilului rezultată din măsurători este diferită de suprafaţa pentru care a
fost atribuit numărul cadastral, indiferent dacă această suprafaţă a fost sau
nu înscrisă în cartea funciară.
Documentaţia cadastrală de
modificare a suprafeţei imobilului înscris în cartea funciară, conţine:
a.
hotărârea judecătorească
definitivă, declaraţia autentică a proprietarului, procesul verbal de
vecinătate, după caz;
b. copia planului care a stat la baza
înscrierii în cartea funciară a imobilului pentru care se solicită modificarea
de suprafaţă, în situaţia în care imobilul nu este înscris în sistemul
informatic de cadastru şi carte funciară.
Ø actualizare categorii de folosinţă/destinaţii pentru o parte din
imobil;
Actualizarea datelor referitoare
la categoria de folosinţă/destinaţia terenului, pentru o parte din imobil,
conţine:
a.
actul administrativ specific (ex.:
adeverinţa emisă de primărie, autorizaţia de construire), emis în condiţiile
legii;
b. copia planului care a stat la baza
înscrierii în cartea funciară a imobilului pentru care se solicită
actualizarea, în situaţia în care imobilul nu este înscris în sistemul
informatic de cadastru şi carte funciară;
Ø repoziţionare;
Repoziţionarea este
operaţiunea de rectificare a coordonatelor imobilului poziţionat greşit.
Documentaţia de repoziţionare
la cerere conţine:
a.
copia planului de amplasament şi
delimitare a imobilului recepţionat anterior, în situaţia în care imobilul nu
este înscris în sistemul informatic de cadastru şi carte funciară.
Ø identificarea părţii din imobil afectată de dezmembrăminte ale
dreptului de proprietate în cazul în care aceste drepturi sunt constituite
numai pe o parte din imobil;
Dacă dezmembrămintele au ca
obiect doar o parte determinată dintr-un imobil, se întocmeşte planul de
amplasament şi delimitare a imobilului pe care se reprezintă suprafaţa de teren
afectată, iar documentaţia cadastrală aferentă se înregistrează pe flux de actualizare
informaţii tehnice, pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru
şi carte funciară sau pe flux de primă înscriere, pentru imobilele neînscrise.
Documentaţia pentru
înscrierea dezmembrămintelor dreptului de proprietate privată, cuprinde:
a.
Originalul sau copia legalizată a
actelor în temeiul cărora se solicită înscrierea;
b. copia planului de amplasament şi
delimitare a imobilului care este afectat de dezmembrământ, în situaţia în care
imobilul nu este înscris în sistemul informatic de cadastru şi carte funciară.
Ø actualizarea altor informaţii cu privire la imobil;
Documentaţia cadastrală de
actualizare a altor informaţii tehnice cu privire la imobil conţine:
a.
originalul sau copia legalizată a
înscrisurilor în temeiul cărora se solicită înscrierea;
b. copia planului care a stat la baza
înscrierii în cartea funciară a imobilului pentru care se solicită
actualizarea, în situaţia în care imobilul nu este înscris în sistemul
informatic de cadastru şi carte funciară;
Aceste actualizări
pot privi:
I. adresa unde este situat
imobilului, respectiv stradă, număr, bloc, scară, etaj, UI, sector, UAT, tarla,
parcelă, unitate amenajistică/unitate de producţie, vecinătăţile imobilului,
fără afectarea amplasamentului;
II. erori ale suprafeţelor parcelelor
componente ale imobilului, fără a afecta suprafaţa totală a imobilului, precum
şi suprafaţa utilă a încăperilor componente ale UI- ului, fără modificarea
suprafeţei utile totale;
III. alte erori cu privire la identificarea cadastrală a imobilului, fără afectarea amplasamentului şi a suprafeţei totale.