Orice imobil ce se doreşte a fi vândut, donat sau pentru care se doreşte a se încheia orice tranzacţie imobiliară prin notariat, trebuie să aibă documentaţie cadastrală şi să fie înscris în cartea funciară (intabulat).


PRIMA ÎNSCRIERE ÎN CARTEA FUNCIARĂ A UNUI IMOBIL

Prima înscriere a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se realizează în baza:

a) înscrisului doveditor al actului sau faptului juridic de dobândire sau constituire a dreptului real;

b) certificatului fiscal eliberat de primăria în circumscripţia căreia se află imobilul respectiv;

c) documentaţiei cadastrale recepţionate, prin care s-a atribuit număr cadastral imobilului;

d) dovezii plăţii tarifelor pentru recepţie şi înscriere în cartea funciară, după caz.

 

Etapele parcurse în vederea întocmirii documentaţiei cadastrale de primă înscriere a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară:

1.      Firma noastră vă va solicta spre analiză documentele de proprietate ale imobilului.

În funcţie de de modul de dobândire, înscrierea în cartea funciară de efectuează în baza înscrisului autentic notarial, a hotărârii judecătoreşti rămase definitivă, a certificatului de moştenitor sau în baza unui alt act emis de autorităţile administrative, în cazurile în care legea prevede aceasta.

2.      În urma analizei documentelor de proprietate veţi primi o ofertă de preţ şi de timp pentru întocmirea documentaţiei, împreună cu solicitarea şi a altor documente, dacă este cazul;

3.      Dacă oferta este agreată este momentul pentru a stabili data în care se efectuează măsurătorile în teren;

4.      După efectuarea măsurătorilor şi obţinerea tuturor documentelor solicitate se întocmeşte documentaţia cadastrală şi se depune spre avizare la OCPI;

5.      Termenele oficiale de recepţie a lucrărilor de către OCPI pot fi consultate aici: https://ocpib.ro/wp-content/uploads/2020/11/tarife-si-termene.pdf

6.      În urma recepţiei documentaţiei de către OCPI, aceasta va fi livrată către beneficiar.

 

Pentru exemplificare vom detalia:

Ø  cazul unui apartament amplasat într-un bloc de locuinţe construit în anul 1980, achiziţionat prin credit:

a.      Contractul de vânzare-cumpărare/Contract de construire – după caz;

b.      Proces-Verbal de predare-primire-recepţie;

c.      Contract pentru plata în rate;

d.      Adeverinţă achitare integrală;

e.      Certificat de moştenitor – după caz;

f.       Certificat de atestare fiscală.


Ø  Cazul unui teren liber de construcţii:

a.      Contractul de vânzare-cumpărare/Titlul de proprietate/Sentinţă civilă/Ordinul prefectului/Contract de schimb/donaţie/ partaj – după caz;

b.      Certificat de adresă – după caz;

c.      Certificat de atestare fiscală.


Ø  Cazul unui teren pe care se află edificată o construcţie:

a.      Contractul de vânzare-cumpărare/Titlul de proprietate/Sentinţă civilă/Ordinul prefectului/Contract de schimb/donaţie/ partaj – după caz;

b.   Certificat de atestare eliberat de autoritatea locală emitentă a autorizaţiei de construire, care să confirme că edificarea construcţiilor s-a efectuat conform autorizaţiei de construire şi că există proces- verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, precum şi a celorlalte dispoziţii legale în materie şi a unei documentaţii cadastrale.

Construcţiile realizate înainte de 1 august 2001, care este data intrării în vigoare a Legii nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, se intabulează, în lipsa autorizaţiei de construire, în baza certificatului de atestare fiscală prin care se atestă achitarea tuturor obligaţiilor fiscale de plată datorate autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază se află situată construcţia, precum şi a documentaţiei cadastrale.

c.      Planurile vizate spre neschimbare/Releveele pe fiecare etaj întocmite de persoana autorizată şi semnate de primărie cu viza „Conform cu originalul” – după caz;

d.      Certificat de adresă – după caz;

e.      Certificat de atestare fiscală.


Documentele menţionate sunt cazuri generale, pot exista particularităţi pentru fiecare proprietate în parte.

+40726390774
office@topodeltapad.ro